lørdag 12. september 2015

Intens internatstirring

Vokabular:
vertsen - min vertsfamilie
 (fikk nemlig litt spørsmål om dette etter forrige blogginnlegg) 

Salut! Den siste uka har flydd forbi like fort som den kom. Mandag flyttet vi nemlig inn på internatet. Både rektor, viserektor, norsklærer og en rekke andre ansatte ved skolen kjørte oss og flyttelasset fra skolen til internatet.

Her venter vi spent på å ankomme vårt nye hjem nr. 2!

Peek a boo! Her pakker hele gjengen ut inne på rommet vårt. Legg merke til fargetema på internatet forresten.... gult skal visstnok være fargen for glede i tillegg til å virke angstdempende - noe jeg tror kommer godt med etterhvert. Så gule vegger er bare fint!

Vous voilà, skapet mitt! Jeg sa jo at jeg egentlig er et ekte ordensmenneske, pappa.

Og her er sengen min med en stooor skuff under 

Foreløpig har jeg bare kost meg med å leve livet som supersosial og ha 5 andre norske jenter rundt meg 24/7. Det er så fint å kunne ha hverandre - og spesielt nå i starten hvor alle er omtrent like lost!

På vei til middag :) Vi bor på internatet som tilhører yrkesskolen i byen, så det er veldig få fra den samme skolen som vi går på som bor her. Det er veldig mange på internatet som stirrer på oss...Vet ikke helt om stirring er mer normalt i Frankrike eller om det er eksepsjonelt for de menneskene vi bor på internat med. Selv om jeg har et rykte på meg for å være glad i oppmerksomhet, er det ikke alltid like kult å skulle bli stirret i senk etter en lang skoledag imens du spiser maten din, heheh.


En bit av skolen med kantinekøen i bakgrunnen der. Den går ut av bygget når den er på sitt lengste i midi.

OG apropos kantine og mat: jeg har spist snegler midt i denne franske baguettdietten!!! Hos vertsen forrige helg slukte jeg ned fire hele snegler. *stolt*. Ikke det beste jeg har smakt, men nokså ålreit. Jeg har sagt til vertsen at jeg er altetende, så jeg prøver så godt jeg kan å leve opp til ryktet mitt...

Her er noen bilder fra uka som gikk:

På vei til skolen, 10-minutters gåtur. 

Fra en liten sightseeing i hovedgata i Bayeux tirsdag ettermiddag hvor vi sluttet 1630 - luksus ettersom  vi vanligvis slutter 1730... 

Vi har også ommøblert på rommet og skyvet sengene inntil dobbeltsenger. Lever for tiden det glade liv som en del av et ektepar. Så sorry, mamma. Kosetiden din med meg er dessverre erstattet med disse jentene her- men jeg gleder meg ordentlig til å erstatte dem med deg igjen til jul da <3

Ellers var jeg blant annet på vaffelkveld i går med alle de norske jentene på kryss og tvers av kullene, noe som var superkoselig! I tillegg kommer det et vennepar av vertsfamilien på besøk i kveld. Hjelp, nå må jeg snakke fransk. Blitt tipset om å skrive ned alle ord jeg ikke forstår i en glosebok for å senere slå dem opp. Dette har vertsen bare måtte finne seg i midt i dype nytelser av calvados og camembert. Vertssøsteren min sa til meg i dag at hun merket stor framgang i fransken min, så da ble jeg superglad og hoppet opp og ned. Men nå må jeg prøve å forbedre fransken min enda litt til.

lots of love fraHelene 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar :)