søndag 27. november 2016

Update

Jeg sitter her og er nesten ferdig med halve skoleåret. Mye har skjedd: skole, trening, helgekos, langturer, leksedater, middagsdater, kinodater, Lucia-øving,  ferie i Norge, voksenliv (som å betale regninger, handle, vaske.. you name it). 

Fv: Kajsa, Regine, Hedda, Katrine, Oline og Martine : kortspill med et utvalg seconder og premièrer

Nå er vi straks ferdig med det første av tre trimestre her nede og jeg har fått det beste snittet her nede så langt og jeg er superfornøyd! Derfor har jeg tatt en skikkelig, velfortjent, digg helg. På fredag kom Marte, Ingvild og Isabella innom meg for kortspill og masse godis etter friidrettstrening. I går dro jeg til Synnøve i tredje klasse og var modellen hennes til et kunstprosjekt hvor hun tar portrettbilder, etterfulgt av en meget spontan hårklipp. Astrid ville klippe hår for første gang og jeg var prøvekanin. Resultat: jeg har kort hår! Senere jogget jeg med noen kompiser og på kvelden dro jeg med vertsfamilien på fotballkamp i Caen. Men don't worry, pappa, jeg er fortsatt en trofast Lillestrøm-fan. Vi svingte også innom en kinesisk restaurant etter kampen, til min store begeistring. Kinesisk er det beste som finnes!

Courage!


På skolen er vi norske jentene snart klare for Lucia! Dette er en av de mulighetene vi har til å vise den norske kulturen til alle franske venner her i Bayeux. Vi er ambisiøse: vi skal synge flerstemt på flere norske julesanger inkludert 5-stemt "deilig er jorden", samtidig som at vi skal mette kresne, franske mager. Jeg skal også synge solo i år (hehe). Litt av et prosjekt. Derfor er det duket for en enorm pepperkake-produksjon neste fredag og dagen derpå har vi heldagsøvelse. Jeg gleder meg masse! Denne norsk-franske helaftenen var noe av det koseligste jeg var med på i fjor og i tillegg symboliserer den hjemreise til Norge og at julen er like rundt hjørnet! Og det gleder jeg meg enda mer til.. Preikas!

fraHelene



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar :)