søndag 11. desember 2016

Nå er det jul igjen

God 3. søndag advent alle sammen! Nå er julen like rundt hjørnet og fredag denne uken vender jeg nesen nordover til jul! Det skal bli så utrolig godt å komme hjem til et hus med romtemperatur som stiger over 15 grader på termometeret, hjem til en ordentlig dusj, god seng, norsk mat, snø men aller viktigst til alle de fine menneskene som jeg savner! Julen har på en måte blitt litt annerledes for meg etter at jeg kom til Frankrike, den har blitt et symbol på så utrolig mye mer. Generelt sett bruker vi mye tid på familie og samhold i disse juletider, og julen blir litt ekstra spesiell og forsterket for meg ettersom at jeg ofte ikke har muligheten til å tilbringe tid med familien min ellers. Jeg kan ikke vente til å komme hjem!

Katedralen sett fra en skoletime, en kald desembermorgen

Siden alle vi jentene i Bayeux gleder oss veldig mye til å komme hjem til mor og far til jul, har vi en rekke juletradisjoner for å få tiden til å gå fortere. Det har vært duket til en pepperkakebaking som jeg og Martine hostet opp til i bordellet! Vi hadde pyntet opp hele leiligheten til jul og til og med kjøpt juletre for å overraske gjestene våre. Det ble en utrolig koselig kveld som endte opp med hundrevis av pepperkaker, tomme gløggflasker og masse latter og spill!


Astrid i terminale har(som alltid) laget en kjempefin, liten video med masse småklipp fra pepperkakekvelden vår! Den finner dere her.

I Bayeux så har vi også en tradisjon på Lucia hvor franskmenn inviteres til en norsk helaften med norsk sang, dans, mat og kultur. Vi har øvd i hele høst og på fredag fikk vi endelig muligheten til å dele vårt vakre, lille land. Masse venner og familie møtte opp og det ble en utrolig fin kveld! Som resultat er jeg nå i 100% julestemning, og det passer meg helt ærlig veldig bra, heheh!

Tadaaaa


Snuspolka






Hjertelig god jul <3 ses om 5 dager!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar :)